Äter ni dom?

Ni här inne som är lika galna i räkor som jag i era kar…

Satt idag och åt sallad med både kräftor och räkor i så kom jag på mig själv att det är ju lite dubbelmoral eller? :shock:

Visst det är ju inte mina egna räkor och kräftor jag äter men ändå :roll:

Har alltid sett mig själv som en djurvän och jag äter kött, fast jag har aldrig kunnat äta kött där jag matat och tagit hand om djuren själv tex gris, lamm och kyckling.

Blev lite nyfiken på hur ni gör? Äter ni räkor och kräftor??

Jag äter bara kräfor som jag fiskar själv
:thumbs: :thumbs: :lol:

Jag har allergi och där ingår skaldjur…

Ha…slå det om ni kan…

Bästa skaldjursvännen här…jag har inte ens möjlighet att prova äte dem… :smiley:

Du vet alltså inte vad du går miste om “Katten” ?

Här på salta västkusten är man ju uppfödd på räkor,havskräftor,hummer å krabba…

Och ja,jag äter också fisk… :wink:

Jag gillar räkor, kräftor dock ej havskräftor, hummer, musslor och fisk. Jag äter inte rött kött men fågel :smiley: !!

Vassaru att du bodde saru ?! ÄTER INTE LEIRHOMMER ?

Naej, dom ar inge gooe, de ska jou vare flåodkräfte såouklart :lol: !!

både kräftor & räkor är ju sån mat man kan äta tills man svälter ihjäl :thumbs:
det tar mer energi att skala dom än vad man får i sig när man äter dom

Mja…en fullmatad krabba & ett tjog havskräftor lite rostat bröd,majjo och en 6-pack brukar räcka !

Aaah…Glömde ju,du e väl en inflyttad smålänning eller nåt.Dalkulla ? Norrlänning ? :roll:

Skönt att ni är lika knasiga som jag då för alla mina vänner reagerar konstigt när jag säger att jag äter räkor fast jag har räkor i mina kar :roll: :smiley:

Du får ju köpa färdig skalat 8)

Hjulet snurrar men hamster är död …den reaktionen får jag när folk ser mina 7 akvarium 8)

Inte den skarpaste kniven i lådan…Det lyser men ingen hemma…Hissen går inte hela vägen upp…:slight_smile:

Jag har en sak att säga.
Räkor, kräftor, Nöt, fläsk, vilt, fisk, fågel = VINST! :D:D

Aaah…Glömde ju,du e väl en inflyttad smålänning eller nåt.Dalkulla ? Norrlänning ? :roll:[/quote]

He, he :lol: :lol: !!! Jag är en korsningsprodukt mellan gotläning och rospiggska, min far är gotläning och min mor rospiggska och så bor jag i Göteborg :smiley: :smiley: :smiley: !!!
Så skreaskalle, då har vi redit ut ditt huvudbryderi var jag kommer i från och varför jag inte gillar dessa havskräftor :lol: :lol: :lol: !!!
Det ska vara flodkräftor för min del med baugette och mörkt mustigt öl :smiley: :smiley: !!!

Jag fattar inte… :? Blandar du allt??

och sedan då…kör i mixer och dricker sörjan???

Nej…jag har aldrig ätit det…men jag önskar att jag kunde…

Jag ser att du måste vara ett medicinskt under… :wink:

Alla säger att man blir smart av fisk…hur har du klarat dig… :lol:

och sedan då…kör i mixer och dricker sörjan???[/quote]
haha :mrgreen: haha

och sedan då…kör i mixer och dricker sörjan???[/quote]
haha :mrgreen: haha[/quote]

He, he, he!!! Det är nog så han gör va :lol: :lol: :lol: !!!

Aaah…Glömde ju,du e väl en inflyttad smålänning eller nåt.Dalkulla ? Norrlänning ? :roll:[/quote]

He, he :lol: :lol: !!! Jag är en korsningsprodukt mellan gotläning och rospiggska, min far är gotläning och min mor rospiggska och så bor jag i Göteborg :smiley: :smiley: :smiley: !!!
Så skreaskalle, då har vi redit ut ditt huvudbryderi var jag kommer i från och varför jag inte gillar dessa havskräftor :lol: :lol: :lol: !!!
Det ska vara flodkräftor för min del med baugette och mörkt mustigt öl :smiley: :smiley: !!![/quote]
Jaherremin…1/2 Gute 1/2 Rospigg =Gotpigg=pinnaso=igelkott !! Detta förklarar ju ett å annat !!

Nej…jag har aldrig ätit det…men jag önskar att jag kunde…

Jag ser att du måste vara ett medicinskt under… :wink:

Alla säger att man blir smart av fisk…hur har du klarat dig… :lol:[/quote]
:lol: Du om nån borde prova… :wink: