http://www.aquazoo.com.tw/FrontEnd/book5.php?bookID=104&bookContentID=1435
Hittade denna filur och han ser ju ganska blå ut om man nu jämnför med våra blå.
Kolla även den längre ner som är taggig :hehe:
http://www.aquazoo.com.tw/FrontEnd/book5.php?bookID=104&bookContentID=1435
Hittade denna filur och han ser ju ganska blå ut om man nu jämnför med våra blå.
Kolla även den längre ner som är taggig :hehe:
Det är faktiskt en blue crystal elfenbens äppelsnäcka…
Dom existerar men är OTROLIGT ovanliga och OTROLIGT dyra… och nästan omöjliga att få tag i !
alltså det är inte en manipulerad bild då? det trodde jag ![]()
Då finns alltså chansen att man kan få en sån genom selektiv avel med då?
nej den är inte manipulerad. Det finns alltid en chans men dock är den säkerligen 0.000001…
Vad jag vet så har det kommit fram 2 exemplar i hela världen…
Kan ju dock vara fler men det är vad jag vet!
Jag har skådat 1 i ett betta lager i thailand. Men den låg också på ca om jag minns rätt 1000-1500kr
ja då är det ju bara sätta igång och odla nu då ![]()
Den där bilden syns ju direkt att den är fejkad i ett fotolabb :lol: :lol: :lol: !!!
Men vi får jobba på att få fram blåa som den som finns på denna sida:
http://www.aquafanat.com.ua/forum/uploads/1262106821/gallery_3102_169_40681.jpg
Ja sett kan vi göra, men det är en blå bebis på bilden skulle jag tro om man jämför med sanden
!! Skulle tro att den är ca 1 cm, mina små blå ser jätteblå ut, men de gör det för att skalet är tunnt när de är små:D!!
Ok synd, älskar blått och vill verkligen ha en riktigt blå äppelsnäcka, inte som den första bilden i denna tråden dock.
Det tror jag oxå ![]()
Inte alls svårt att ändra färger i photo shop
Mvh Wilda
Det finns säkert åtskilliga foton som är fejkade på nätet, det är ett fult säljknep. Detta finns också på Ebay har jag sett, särskilt bland blommor manipulerar en del säljare färgerna :twisted: !!
Nej den är inte fejkad… Därimot så är den “upplyst” så att man antagligen ska se den bättre… men fejkad är den inte.
Men jag har skickat mail till han jag skådat en blue crystal hos. Så han kan bifoga bilder på hur en äkta ser ut:) Kan iofs ta tid. Vet att det varit svårt att nå han när det gäller betta fiskar. så antar att det inte är lättare när det gäller snäckor…
Men ska i alla fall se om han kan bifoga bild på hur den ser ut. och så slänger jag in dom här.
tror faktiskt inte den är fake bilden, för om man översätter den kinesiska sidan så upptäcker man att detta är en sida där de visar nyheter precis som med blue bolt räkan kom så trodde nog ganska många den var fake med.
Jag tror inte ett dyft på detta och Majki skriver att han ska maila till killen och om han nu svarar och skickar några bilder, hur kan han veta att de inte är fejkade? Det går faktiskt att maila fejkade bilder med och det finns inget som talar om att de är äkta, eller hur :roll: ??!! En kille från Taiwan har en webbutik där han säljer hibiskusar i helt otroliga färger som jag vet inte existerar, de flästa fotona är stulna från seriösa hibiskusodlare i USA, sen har han gjort en makeover på bilderna. Tyvärr har många gått på biten och köppt vad de trodde var äkta vara, men de frön han skickar är inte ens från Hibiscus rosasinensis.
Nu var detta lite av OfTopc men jag vill bara tala om att skojare finns över allt
!!
Håller med peckoltia, den är fake
Det kan nog finnas äpplen som är något blåare i skalet än de här vi har, men inte med den blåa färgen, för om denna skulle finnas så skulle det redan finnas ett mellanting på marknaden eller hur och var är den?
Det syns långa vägar att den är fake så man ser det då hela snäckan går i samma blåa ton och även på “blänken” på snäckan, det syns att det är datorredigerat.
Det är just det jag reagerar på!
Tråd rensad