Hej,
Jag kollade upp forumen på Redbee och Plantswap angående att köpa prylar på aquaristic.net och drog slutsatsen att de var bra att handla för så det har jag gjort. Efter lite strul då jag beställde saker som de inte hade i sitt ordinarie sortiment skeppades mina saker slutligen igår :lol:
Vad jag undrar är om någon här har haft erfarenhet av att skeppa hem sakerna till Sverige med DPD (dvs deras 9 Euro alternativ)?
Får man något tracking nummer från dem eller är det bara att sitta och vänta på att man får ett avi att hämta upp paketet från närmaste DPD leveransställe?
Baserat på vad jag hittar på nätet så ser det ut som det är Posten som är DPD partner i Sverige.
Med vänlig hälsning
Magnus
Hej,
jag har handlat från Aquaristic några gånger och jag är väldigt nöjd.
Nån gång har jag fått Tracking Id, men oftast inte.
Leverans sker hem till din adress under dagtid, vilket ju är kass om man jobbar. Efter ett par leveransförsök lämnar de in det på ditt närmaste utlämningsställe och du får en avi i brevlådan. Onödigt, för då går det ju två-tre dar till. Jag har kollat med mitt jobb om jag får ha det som leveransadress och det gick bra. Så nästa paket dyker upp där.
Förutom att det är billigt, så har de bra service. Du ser ju redan när du beställer vilken leveranstid som gäller. Och du kan gå in din order innan den är skickad och ändra. T ex för att ta bort de artiklar som de inte har i lager. Oftast verkar de upptäcka själva att ordern då är klar för leverans.
Verkar vara bra emballerat, jag har inte beställt levande växter.
Nackdelen är väl att vi inte har några zoo-butiker kvar om alla handlar på nätet…
/Roffe
Tack för informationen!
Då hoppas jag att jag får ett tracking nummer så att jag kan se till att någon är hemma vid leveransen så jag slipper vänta längre än nödvändigt.
I mitt fall hade jag tyvärr inget val då min lokala akvariebutik som är utmärkt inte kunde leverera de reservdelar som jag behövde från Eheim då dessa inte ens finns hos generalagenten i Sverige.
När jag ändå skulle beställa på nätet passade jag på att beställa förbrukningsmaterial till mina filter mm :lol:
Med vänlig hälsning
Magnus
Bara positivt att säga om dom, har fått tracking- nummer varje gång och tar bara 2 dagar från det att dom skickat grejorna tills dom kommer och knackar på direkt vid dörren!
Jag har även skickat efter växter, och det har gått bra, men på några skruv-vallisnerior så var halva bladen ruttna, men dom tog sej snabbt ändå!
Thaifighter