Aquabox, nytt glas

jaha då fick man samtal från posten att DE tänker inte ersätta detta, tidningspapper räknas inte som tillförlitligt packnings material… nä tro Fan det när ni använder paketen som fotbollar… jaja säger manniskan i telefon det borde man fatta att skicka akvarier är riskabelt, för hon ODLADE minsann oxå fisk och visste hur det kunde ske blabla “ja om du läser detta nu så vet du vad jag tycker iaf…” Posten har inget ansvar för dina paket alls ÄVEN om de varit upp och hoppat på dem fan skall man skikca allt i kassaskåp???

Tilloch med jag fattar att jag måste ha vissförsiktighet med att haneras ANDRAS människors grejer man kan fan inte bete sig som de gör!!

Idioter finns det gott om men de som de anställer för att ta hand om våra paket ja vet inte vad man skall kalla dem för att även om man sättar AKTA på sina paket så är det än värre det är mer itu slagt då än om man inte gör det.

Och om man betlar 230DANSKA så borde fan paket som levereras till huset vara intakta, men tillochmed deras chafför som lämnade ut dem sa “ja du skall se korgarna när vi får dem”!

Jaja skit samma DHL nästa gång…

Skall hämta mitt paket senare idag så får jag se om jag kan limma ihop det och ändå göra mig och Johnny lite lyckliga över våra pengar =O))

Hoppas du fixar det. Borde inte vara så svårt att laga.
Lägg upp det som projekt med bilfer vet jag.

Tragiskt med posten, men DHL är nog ett bättre alternativ.
Vi hämtar där ca 10ggr/månad. har väl haft 3 skador på den tiden och dom ersätter.

Lycka till

Jo de brydde inte sig värst när jag sa att det får bli DHL ist…

Räknade tidningarna Johnny stoppat ner och det var inte mindre än 14 feta olika sorters tidningar… men kom ihåg det nu att det är inget bra material med tidningar… haha

Well jag har tagit loss rutan… glasbiten haha den är ju inte så stor dock var den limmad i ramen med och det var nästan meningslöst att försöka då det är en plast ram men skam den som ger sig, det räckte att tänka på posten så var det borta… =O)

Imorgon skall jag se om jag kan hitta mitt glas sandpapper och skära ut en ny ruta/glasbit.

så får vi se hur det går…

Gäller att vara händig med glasskäraren;) , jag har en hel del glas jag övat på. Det svåraste var väl att lära sig hålla och trycka rätt.
Lycka till

Oki well bilderna kanske kommer fel men kvitta vilket en bild säger mer än 1000 ord =O))

JAg plockade bort glaset igår… Letade fram lite grejer så som rakblad, tändstickor, trasor, Acceton, tejp, en glasbit(från ett gamalt täckglas som gått sönder), Glas skäraren, tumstock, vinkeljärn, vattenslippapper, solsken, studsmatta och silikon…

Måtta, skär glaset, skrapa bort gammalt silikon med rakbladet, rengör med acceton, kolla så allt passar, lägg på silikon lägg på glaset, fixera med tändstickor och tejp, låt härda…

Efter en hel dag ute tog jag in det och skrapade rent överflöd av silikon och så sköljde jag ur det och tvättade av fogarna.

Imorgon skall det fyllas upp och kollas så det håller tätt =O))

hmm oki fler bilder

Haha, trodde du skämtade med studsmattan, men där är den ju…

Ser snyggt ut för övrigt. Lägg gärna upp bilder på en ny tråd när du ska starta upp karet.

Inte lika snyggt som original silikoneringen men svårt att göra en lagom silikonering med fingrar så feta att man inte kommer in i hörnet =O)

Haha ja det var ett måste klart hahaha =O)

Jo kommer sen jag har saltis kar på g=O)

enormt snyggt arbete peter,hoppas verkligen det håller tæt nu …så din korall kan komma i.

mvh
johnny

till alla som frågat om jag kan skicka aqua-box,tycker jag postens behandling av hans paket ær svar nog.
mvh
johnny

Kan berätta att boxen håller tät dock har nog min sten gått hädan så jag letar ny.