Äppelsnäckor, Lila bytes mot blåa!

Har 6 st lila äppelsnäckor som jag gärna skulle vilja byt mot blåa.
Vita skulle också gå bra.
Av mina lila är 4 i storleken som en 5krona och 2 i en 50örings storlek.

Hur många vill du byta emot.

Jag har blå men behöver inte fler lila tyvärr men vill du köpa så finns det ett gäng jättefina blå bebbar på snart 15 cm, bara att höra av sej:D!!

Peckis: du menar väl 1,5 cm va o inte 15 cm:lol:, jättebebbar:shock:

tja, tänkte mig 6 blåa kanske då? Gör inget om de är lite mindre.
Okej… haha, ja verkligen stooora bebisar :smiley:
Hur mycket tar du för de blåa, och vart bor du?
Har både blåa och lila i mitt kar men vill inte mixa färgerna nu när de börjat lägga massa ägg… :wink:
Därför jag vill byta i första hand.

He, he, har jag skrivit så knasigt:shock::shock::lol::lol::lol:!!! Nä dom är som du säjer snart 1,5 cm och några kanske är det redan:D:D!!!

Eldtuss:
jag tar 25 kr st + porto 24 kr, Pm:a om du är intresserad, de ger enbart blått:D!!!

Jag kan byta mot blå…
Vi kan byta rakt av…
Du får 6 blå av mig utan kostnad och jag får dina lila…

Men vi bor ju lite långt från varandra så vi får nog skicka om ingen har något närmare dig…

hmm, ja det blir lite klurigt.
är det inte lite kallt att posta snäckor nu?
Det närmsta jag kommer dig är göteborg i december :wink:

Vet ej.

kanske någon duktig på detta kan svara…
vill ju inte att de skall gå i dvala och somna in…

Jag har skrivit en tråd om hur man skickar kokonger och det går även att skicka nu, även snäckor kan skickas faktiskt till och med när det är minusgrader ute.
Använd en lite plattare ask typ liknande den man köper mjukost eller en annan lagom ask det ska finnas utrymme för snäckorna i höjden på asken. Lägg filtervadd i asken ta en så stor tuss att det går att lägga över snäckorna också, blöt vadden med varmt vatten och häll bort vattnet i gen, vadden ska bara vara fuktig, vik över den andra hälften och på med locket det ska vara så mycket vadd att snäckorna ligger fixerade annars kan de skadas när de skramlar runt i postens hantering. Slå in asken med snäckorna i något isolerande material tex bubbelplast men tänk på att bubblorna ska vara inlåt och den släta sidan utåt, ta sedan några sidor tidningspapper utanpå bubbelplasten och sen på med något slags omslagspapper namn och adress, portot kommer att hamna på 24 kr då paketet blir skrymmande men inte tungt.

Kom i håg att aldrig stoppa ner heatpack när du skickar snäckor, det blir för varmt för dem och så även för Elefantsnäckorna, det kan kosta deras liv.

Posta alltid inomhus året runt, på vintern för att det är kallt och på sommaren för att det kan bli för varmt, om postlådan är i solen så blir det som en ugn i den när solen ligger på.

okej tack så mycket.
Måste tyvärr informera att mina anetome helena snäckor som har gjort ett mycket bra jobb med mina skräp-snäckor
har tagit en av de mindre äppelsnäckorna nu när dem har för lite mat :cry:

Så jag har bara 5 kvar nu… Men byter gärna ändå.

:DOkej…

skicka din info på pm om vi ska byta…