Här säljs väl mest räkor men jag gör ett försök ändå. Jag har ett gäng Apistogramma hongsloi juveniler som jag måste göra mig av med eftersom jag ska flytta. Detta är en mycket vacker dvärgciklid som har ett intressant beteende och är fredlig mot andra arter.
De fiskar jag säljer är 1 fullvuxen hona och ca 10 juveniler i blandade storlek (1 till 3 cm). Bland juvenilerna finns några hanar men merparten ser ut att vara honor. De kommer från två kullar med två olika föräldrar som varit mycket fina. Fiskarna är uppväxta på nykläckt artemia men tar också fryst foder.
Jag säljer fiskarna för 50 kr st eller hela gruppen för 300 kr. Jag kan verkligen rekommendera att köpa hela gruppen om du har ett större akvarium. De är uppväxta med varandra och kommer bra överens. I ett större akvarium kommer de så småningom etablera revir och deras spännande “apistogrammabeteende” kommer fram.
Bilden visar hanen som är pappa till den senaste kullen. Den något suddiga filmen visar honan med ynglen(som är betydligt störra nu) i den första kullen.
//youtu.be/Zo6UtDsde50
Jag finns i Göteborg, skicka ett PM om du är intresserad så hör jag av mig!