Jag har läst lite att spirulina ska vara bra för att få fina färger på räkorna. Sökte lite på internet på spirulina då jag inte riktigt visste vad det var och hittade kosttillskott för människor med spirulina. Tror ni det skulle fungera att mala ner det med kanske lite spenat och maltabletter. Kanske blir för hög koncentration?! Vad tror ni?
Jag hittade en burk med rent spirulinapulver på en hälsokostbutik. Det är dyrt som sjutton men väldigt drygt.
Stämmer bra det, jag kör Spirulina tabs på mina räkor och har väldigt bra färg på just dom som får tabletterna.
Såna tabletter säljer jag om nån inte redan visste det
Men använder du det till räkorna? Hur gör du i sådana fall? Blander ner det i mat eller?
Jag brukar ibland mata med ren spirulinapulver.
Köper mitt här:
http://www.ta-aquaculture.co.uk/
De har alla slags kosttillskott och stort sortiment av foder för fiskar
Men använder du det till räkorna? Hur gör du i sådana fall? Blander ner det i mat eller?[/quote]
Oj då, ursäkta mig. Jag glömde skriva att jag blandar det i hemgjord räkmix som jag matar både räkor och fisk med då och då, omväxlat med annat. Jag vet att man ska inte mata fisk med för mycket spirulina för dom kan få svarta fläckar på kroppen. Men dom ska gå bort när man minskar med matningen. Om räkor kan få missfärgningar vet jag inte, har aldrig hört någonting om det.
Det kanske inte hör just hit, men jag provade slänga i en skiva gurka, hoppades att räkorna inte skulle gilla det utan att lite sniglar skulle lockas dit så man kunde lyfta ur och slänga dem. Men det vart inte kvar något till sniglarna :S haha Räkorna flockades runt gurkan som i stort sätt försvann på några minuter. Det är väll däremot inte mycket att mata med för det innehåller ju nästan bara vatten och det har dem gott om! Dock kul som omväxling för dem!