imorgon får ja äntligen in min ställning i nya lägenheten, så skönt å ha ett helt rum och hålla på i;D
så har planerarat å mätt å tänkt i typ en månad, så de har blivit ändrat hit å dit men nu så tror ja att ja har funnit den rätta känslan:D
och så en liten bild på vad saker å ting ska innehålla
haha aa ska försöka å komma ihåg de:P de är inte så värsta värsta de här heller, allt byggs i trä som sen kommer kläs in i tun mdf som är svart målad:P sen kommer karen komma vart efter så just nu har ja bara “k2-k8” här hemma, nästa steg blir å få upp de översta “k1” sen bygga ut med resten av dom vart efter
Vilken grej att bygga med kar integrerade i en stor möbel. Det är tydligen den nya trenden att få till det där med akvarier i ett rumsrent upplägg. Jag är imponerad av koncept, idéer och utformning där ingen behöver skämmas över design och placering. Akvaristik har blivit en del av heminredningen.:thumbs:
så ja hoppas att ja ska få tag på en bra led som man kan använda, har en på ingång som ska testas i en kompis kar innan ja bestämmer mig, hennes är mycke högre än mina så ja hoppas de blir bra så ska ja beställa sen:D… nej nu blir de att sova, ska ju upp å bära tidigt imorgon
då var allt flyttat och upp fyllt igen då:P gick rätt smidigt ändå, så nu är det bara å vänta på stora baljan ska få lite klarare så man ser nått å inreda den igen… två saker som hänt idag
1: kom in i gamla lägenheten nyss å hittade en av mina ansitrus malar liggandes på golveti SOLEN, han måste ha följt med roten upp utan att ja sett han, men han åkte i vattnet och direkt började han andas å nu simmar han glatt runt i mitt växt kar
de andra som hänt är att när ja plockade ur mitt växt kar så fick ja syn på ett litet litet yngel, liknar ett grodyngel nästan(ingen gulsäck på)
så ja undrar lite vad de är,
det ja har i karet är:
mosqito rasbora
fläckig pansarmal(känns mest trolig)
guld ansistrus
två regnbågs fiskar(hanar)
amano räka(är verkligen inte deras yngel)
körsbär(känns oskyldig)