Brutus är en kille med goda fadersinstinkter och noll katträdsla :mrgreen:
Det var aldrig meningen att jag skulle ha honom och han måste nu flytta. Du får honom men infångandet får du sköta själv (60 liter och ändå överlistar han mig). Vill du erbjuda något i byte är det uppskattat, men inget krav.
Har du någon akvarieförening i närheten? Min lokala akvarieförening hämtade ett gäng ancistrusar. Jag har lite fullt, har ca 6-7 ancistrusar så hos mig finns det inte plats - möjligtvis sedan när jag startar upp 98-liters. Du kan annars höra med Haninge akvarieförening - de tog mina.
Han skulle kunna få plats i min ancistrusflock om du vill, men problemet är avståndet - vi bor för långt ifrån varandra och jag har inte bil. Han är jättesnygg Dessutom undrar jag om min nuvarande hanne och din kommer att slåss, eller om dom delar upp reviret?
Vill du att jag ska höra med Haninge akvarieförening om någon där har vägarna förbi Eskilstuna?
Jag har besvarat Jinas pm, men berättar även här att jag fått reda på av HAFs ordförande att risken är mycket stor att två vuxna hanar i ett så pass litet akvarium (bottenyta 70x35 cm) börjar slåss.
Ska han inte få en flickvän Han behöver en rot att gräva grotta under och jag har hört att vissa malar äter trä, men det vet du antagligen redan Lycka till med Brutus - mycket fin