Alla crystal borta.

Hade 30st crystal både red och black och 10 körsbär i ett 110L kar. Crystal räkorna har varit liteosynliga senaste veckan men trodde de blivit skrämda av de större körsbärsräkorna så idag när dom skulle få flytta till ett annat kar så hittar jag endast tre crystal i hela karet och tre döda under en rot. Men vart har alla andra tagit vägen? Har även fiskat upp Tre döda tidigare.

Snäckorna äter gärna döda räkor. Även planarier äter upp en död räka på ca ett dygn.

Har en posthorn snäcka och två malaysiska sandsnäckor, sedan några fler som jag misstänker ha kommit med mossan, de är pytte små iaf.
Trist är det iaf, men får börja på en ny kula igen då.

Har haft bra värden och bytt ca 20% vatten var fjärde dag.

Körsbärsräkorna har nog mumsat i sej en del döda CR också, något måste vara fel men Körsbären är ju väldigt okompliserade att hålla och tål mycket mer än CR och CB.
Är mossan från Bjarne så är det nog bruna postisar de där små snäckorna, jag har köpt växter från honom och det följde med posthorn. Där do är nu går mina rosa postisar så jag får sortera bort dem när de växt till sej :smiley: !!

Temp?
Titta i filtret också!!!

Tempen har gått mellan 19 upp till 22,5. Har kollat båda filtren men tomt.

Jag tror körsbären ätit upp dom efterhand som dom dött.
Mvh Mattias

Misstänker det jag med, så därför jag trott de bara varit skygga och gömt sig.
Men undra vad det dött utav då värden och temp varit ok.

Inte alltid man hittar en förklaring.
Tråkigt är det iallafall. :frowning:

Jaa det är alltid tråkigt när sådant här händer :frowning: . Jag har några höggraderade CB som jag inte sett till på ett tag, får väl se hur det ligger till med dem när räkorna i detta kar ska flytta till mitt 60L kar när det är klart för inflytt :slight_smile: !!