Har ett alukar inkl ställning på 125 liter. Eheim innerfilter, jäger värmare och ljusramp. En bekant är väldigt intresserad av det, väldigt lägligt eftersom jag haft planer på att sälja det :thumbs: . Men vad sjutton ska man ta för det?
Det beror väl lite på skick och ålder också…
Jag köpte ett Eheim möbelakvarium på 140L med Eheim ytterfilter och värmare, grus och diverse växter för 700 kr i vintras.
Det karet var 4 år men i perfekt skick, förutom lysrören som jag fick byta. Det känns som om jag gjorde ett relativt bra köp när jag kom över det till det priset…
Tror det är runt 4-5 år gammalt, i bra skick.
Det är svårt det här med akvariepriser tycker jag, för det kan skilja så grymt mycket i pris för samma grej. Vissa skänks ju t.om bort!
Å ena sidan vill jag ju ha ut så mycket som det går, men å andra sidan ge ett bra pris eftersom det är en bekant. Därför kollar jag med er för att få höra andra akvaristers synpunkter :mrgreen:
Jag har sålt kar och då tagit halva butikspriset, men det är ett tag sedan. Tycker det, verkar gå dåligt att sälja kar för för högt pris, endel tror att man kan ta i princips butikspriset för sprillans nytt för ett begnat men då står de där också med osålda kar, det är ju vanligt förekommande på Blocket.se, är ett akvarium använt så är det begagnat och inget annat, spelar ingen roll om det så varit igång endast några månader.
Summan av kontentan är att karet är värt halva priset av det du köpte det för för 4 år sedan, det går inte att gå efter halva dagspriset för ett nytt.