Akvarietorn

:woah: :woah: :woah:
Saw this foto in another forum, this tower was at the Messe too.

I want it !!!

Coolt

Hisingens zoomarknad hade något liknande för en massa år sedan, men den hade tä runt om.
Var placerar man en sådan i ett hem,det är ju snyggt men, mitt på golvet :? :? :? !
Om man är händig kan man ju bygga något som passar i ett hörne :smiley: :smiley: !

Det är ju det som var med på Mässan, köpte en “Snowwhite” ifrån det tornet :stuck_out_tongue:
Aquarium Tonndorf var det som hade det vill jag minnas, härlig butik som vi även besökte på hemvägen :slight_smile:

Jepp, det var Tonndorf som hade tornet i sin monter. Ruggigt slugt konstruerat, det måste ha varit en sump under. Tog inga bilder på det, men klurade länge på hur de löst olika grejer. Tonndorf är för övrigt en av de bästa och roligaste butiker jag någonsin varit i, rekommenderar varmt ett besök om man är i närheten. Köpte Sulawesina i deras monter (trist nog bara tre av elva kvar, det börjar bli dyrt det här…). Snackade även en del med en fiskansvarig från dem under lördagskvällen. Stapplig engelska blandat med ännu stappligare tyska går väldans bra om man smörjer allt med öl!! :lol:

Hilsen,

/P

Haha! Jo, någon sump var det nog, alla kar var kopplade till samma system, klurade inte riktigt ut hur de löst det hela men det är nog bara att mail och fråga :wink: Perfekt för en utställningsmonter.

Snackade en del med fiskansvarige på Imazo om just Sulawesina och att folk har sånna problem med att få dem att överleva. Hans teori var att de allra flesta strök med för att man triggade skalömsningen och att de stryker med av detta om det sker okontrollerat. Han kör med rent osmosvatten till en början och efter 10-11 timmar börjar han göra ett lååångsamt stående vattenbyte till du har de vattenvärden du önskar, i sjön där han håvade dem var det tydligen PH7, KH 7 och en temp på 30-31 grader vid ytvattnet, några grader lägre på botten.

Mm, pratade också med M om det på mässan, gjorde faktiskt så när jag kom hem. Funkade inte ändå, men de kan ha blivit skadade av ammoniak/kyla under transporten (några var döda i påsen). Då testade jag ändå min “specialpackning” på dem!! :evil:

Hilsen,

/P

Vad tråkigt! Kanske borde man köra batteridriven luftpump och ännu mer specialpackning för att lufta ur alla tråkigheter? Något som fungerade bra för oss när vi transporterade hem fisk och räkor i frigolitlåda var att lägga sten som vi köpt på mässan på elementet över natten, dessa höll bannemig temperaturen hur länge som helst i frigolitlådan!

bra utrymmesplats.

man skulle ha nåt liknande.

Jag brukar köra med varmvattenflaskor, men de håller inte hur länge som helst. Well, bara att bita ihop och på det igen… :evil:

Fast ska man vara överjäklig är det rätt enkelt att ta med små killipåsar och singelpacka dem. :roll: