Jag har några små odlingar med Crystal Red, crystal Black och körsbär hemma, men tänkte utöka med några fler arter och behöver skaffa fler akvarier då jag inte vill blanda dessa olika arterna.
Funderade på att skaffa en akvarievägg hemma med 6-9 mindre akvarier. Vilken storlek bör räkorna ha som minst?
Någon mer som har akvarievägg? Bor i en 2:a och har än så länge 5 akvarier (60-250 lit). Ska helt sluta med fiskar pga mitt stora intresse för räkor.
Någon som har nån bra lösning där hemma? Metallhyllor/lagerhyllor?
Ja 54l är en bra storlek men det går bra med mindre också skulle jag vilja säga. Speciellt om du bor i en 2a, då har du ju begränsat med plats. Allt från 25-54l funkar bra om du frågar mig.
Alf och Anita Persson använder IKEAs hylla IVAR. De är dock noga med att måla eller betsa/lacka. Jag har dessa med och skruvade helt enkelt fast en tvåtumtre-regel under hyllplanet så att det inte skulle svikta.
Tack för ditt svar! Det var inte dåligt vad mycket akvarier dom hade på sin hemsida. :o
Jag har redan skaffat en sån där Harald Nyborg-hylla och det verkar vara ett billigt och bra alternativ. Skall bara få tag på billiga o bra akvarier vid tillfälle och belysning så man kommer igång nån gång.