Tänkte byta ut mitt 27liters mot ett 43liters! tyvärr så sitter filtret inbyggt i karet så det kan jag inte ta med. Har ett eden som går parallellt men bara sedan ett dygn (bytet blir imorgon så det kommer ha gått 2 dygn). Shrimpsolien ska naturligtvis med från det gamla karet och vattnet. Kommer det att räcka eller ska jag krama ut lite mulm från det gamla filtret oxå? Har jag missat något? Kan ett akvarium sticka ut 2,5 cm utanför bänken på varje sida?
Mvh Clas
det blev ett cocoon 7! bytet blir imorrn
Du kan inte plocka ut någonting utav filtermaterialet ifrån det gamla då och lägga i hang on filtret till cocoon’en?
Det måste ju gå att göra, för hur gjorde du annars rent filtret !!
jo iofs. fram med saxen!
Tänderna eller saxen spelar mindre roll, det primära är att du kan ladda det nya filtret med det gamla filtermaterialet!
He, he, tänderna, smakar nog inte så gott med gammalt filtermaterial :lol: :lol: !!!
Då var karen skiftade! Hoppas att allt går bra!
Bilder behöver vi väl inte be om
Japp, håller med, bilder, bilder tack
!!
Nja! det är ju inte så vackert direkt då det står på tvären under mitt high-tech! Ett cocoon 3 hade nog varit snyggare men det är ju oxå lite mindre. Det blev inte så bra med filtret på fel sida! bifogar en bild på hela alltet innan kar bytet!
Det där är riktigt snyggt!
När det växt till sig är det än bättre.
Det ser mycket lovande ut och så har du ju gömt hjälpmedlen vilket gör det ännu bättre :thumbs: :thumbs: :thumbs:
!!!
Tack
Det övre är ju hightech! rötterna med mossa till vänster sitter numera i räkkaret och riccian som flyter ska jag skicka idag! och vid fotografering skall inte proserpinacan vara kvar (den röda stängelväxten).
det nedre som knappt syns är det som är utbytt, då jag ville ha ett öppet kar pga tempen! fläkten är beställd av bröderna räka och har skickats men inte kommit fram än.
har faktiskt funderingar på att göra om hightechet till räkkar oxå!
mvh clas
Då vill vi nog se flera bilder ja
!!!
Blir ju bra, men ett litet tipps, ta bort dom där kokosnötterna, ser bättre ut utan dom, som på förgående bild
!!
eh? dom ligger där för att förhindra algpåväxt
Båda akvarierna är snygga.
Önskar att jag hade så mycket bottentäckande växter.
kokosnötsskalen ser ut som BHn till stenbumlingarna
Hehe kul! dom ska ner till räkorna med mossa på. Tänkte borra en massa hål i dom så det blir räkhotell av dom!
@raeker vilken typ av bottentäckare vill du ha?
mvh clas