Hej jag har blivit helt förvirrad på vilken akadama man ska ha för alla klyddar rundor med den ska vara bränns 2ggr och vissa säger 1 gång och sen som Jen säger så är det inte att den är bränd utan bara dubble lable…
ni kanske kan förstå min förvirring men nu är det som så att jag bor i Svedala och min kompis kommer på besök från göteborg och tänkte då slå 2 flugor i en smäll och låta honom köpa 16L från bonsai.nu men då återstår bara frågan vilket jag ska välja ![]()
Så om någon skulle kunna hjälpa mig med detta så skulle jag vara evigt tacksam.
Min kusin i Tyskland som är en duktig räkodlare med 19 akvarium använder den som är bränd 2 gånger han säger att den är mycket mycket bättre en den som är bränd 1 gång.
Denna har jag använt och skall funka bra med räkor.
http://www.bonbonsai.se/Fixadebilder\Substrat\Akadama16l.jpg
Take the one from Johnnys photo. That is the “double line” normal Akadama. The other one is the Yaki Akadama and that is burned at very high degrees.
I used the Yaki and the normal Akadama. I got better water parameters with the normal Akadama. The Yaki Akadama doesn’t draw the PH down that well.
Exakt den som johnny visar har jag köpt av bonsai.nu och den har jag haft i mitt kar i två är nu!
okej tack för infon jag började snart slita håret då han kommer på torsdag kväll ^^
Men vet någon hur långt an sådan påse räcker och hur pass bra akvarieväxter trivs i den?
en påse är 16liter eller var det kilo? Jag har två påsar i mitt 160liters.
okej då vet jag
tack