Jo, undrar bara hur det är med intresset för det här bottensubstratet. Eller andra färger av deras sortiment. Närmaste affär och billigaste jag har hittat hittils ligger iaf i Tyskland. Och så som det ser ut så kommer jag behöva några påsar till, till framtida projekt.
Så om intresset är hög nog så kanske vi alla kan gå ihop och beställa ett dussin eller två och dela på frakten.
För de som inte vet vad fördelen är med bottensubstratet Aqua soil, så har den en hel del fördelar för våra räkor. Den största fördelen är väl ändå att den är mörk, nästintill svart. Och att den sänker PH-värdet till en behaglig nivå för alla som har t ex Crystal red räkor. Fast jag tror nog de flesta som håller på med aquascaping är mest intresserade, eller hur peter
Ja det är ju väldigt snyggt det där, förutom att det är bra. Vänta ett tag tills lite fler hittat hit, då dyker det nog upp fler som är intresserade också.
Det beror ju på priset!
Jag har sett att Aquatic nature har fixat “Ferti-soil”. Det ska väl vara en kopia på Aquasoil… och den kan man köpa i Skåne för 330kr (hmm,. var det 3 eller 5 liter?). jaja typ.
En påse 9Liters kostar 29€ sedan kostar frakten olika beroende på hur mycket.
Men 5 påsar 9L väger iaf 50Kg och kostar 50€ i frakt, sedan tar deras frakttabell slut.
Men man kan väl hoppas på att det blir billigare om man köper mer än 50Kg
Hm, visste inte att taiwan var så populär med dessa produkter. En gammal kompis till mig brukar åka till taiwan ganska ofta. Kanske ska be honom att köpa lite, det är synd att man har tappat kontakten lite, vilket gör att det inte känns rätt att fråga då. Vilken dilemma.
Jag fick precis reda på att min egen bror var i taiwan utan att han sa ngt, kom hem igår tydligen… Kunde ha bett honom köpa men risken finns att han inte vet vad som han ska köpa och vet säkert inte vad det heter på taiwanesiska lr mandarin. Han kan väl säkert bli lurad eftersom han är turist också. suck
Om man köper 5 påsar 9L blir priset runt 370kr per påse. Alltså runt 40kr/liter.
Ferti-soil kostar ju nästan 70kr/liter[/quote]
Jag menade mest på att priset fortfarande är rätt högt. Finns väl en hel del butiker i USA som har det rätt billigt? Varför inte försöka beställa det därifrån?
Allt går ju att ordna… finns säkert en hel del som har släkt där nere som man kan ordna till nått med etc eller om man snackar med affären ifråga.
Men det finns billigare alternativ, det var det som var poängen
Ralp köpte där början av året och jag köpte en påse av honom och det verkade inte vara några problem att få hem påsarna från Tyskland. Svider bara lite när man ska betala.
Vart hade du tänkt å köpa från, Leonard? Läste nånstans att du skulle åka till Japan?
Jag tänkte köpa från www.aquaessentials.co.uk Synd att stället i Tyskland inte hade några 9l påsar.
Ne har inga planer på att åka till Japan, men hade vart jättekul =)
Jo det är rätt dyrt ifrån Aqua Essentials, men jag kommer troligtvis ändå beställa därifrån eftersom att jag tjatar men han som har affären en del nu Taskigt att inte göra det, nu när han fixat en flera grejer åt mig!