Äntligen har mina 50% släppt sina första yngel! Jag fick både rödvita och svartvita. Några ser riktigt lovande ut. Snygga färger! De är svåra att fota, men en har kingkong potensial och en har redrubyteckning - för blek i färgerna men kul ändå.
Tack,
Nu är det bara att fortsätta som vanligt då och ha is i magen och vänta på att de växer till sej och utvecklas som de ska. Fler bilder kommer när de växt lite.
:D:D:D:D:D:D:D:D:D
tror det blir lite fika hos dej efter barnkalaset…(!)Får man kanske inte säga när de fyller 8…
Troligen är de rejält trötta efter Lasergame imorron…Vem vet Det kanske vi oxå är…
…Vi stjäl ungarnas bana :woah: sista passet och kör Mammor mot Pappor:evilgrin: medans barna gråter:rolleyes:ironi
:lol::lol::lol::lol::lol:…näääää. Vi får nog hålla oss endå :roll:
Jag har inte sand i alla mina kar. I just det här karet så har jag 2/3 del shrimpsoil, 1/3 del rodasand. Akvariet har varit igång 2 1/2 månad och det är 2 månader sen jag fick hem räkorna som går där idag. Vattenvärden idag är: ph 6,5 gh 5 kh 1.
I mitt kar med låggraderade cr har jag fertisoil. Där ynglar de också av sej bra. ph 7 gh 10 kh 2
Jag har 2 kar med bara shrimpsoil. Ett med högre graderade cr och ett med cb. I det med cb så är värdena så här: ph 5,5-6 gh 7 kh 1 i det med cr så är de: ph 6-6,5 gh 10 kh 1
De höggraderade cr ynglar av sej mycket och cb gruppen har jag bara haft någon vecka så de går på tillväxt.
Jag vet varför jag får högre gh värde - det är för att jag matar med vissa vita saker ibland, men jag håller koll på det.
Det är shrimpsoil som gäller för att sänka ph värdet.