50 liters (?) med Macrobrachium dayanum

Oj, här har det inte uppdaterats :wink:

Är mycket nöjdare nu!

Nu har du verkligen fått till det supersnyggt Dodat:thumbs::thumbs::thumbs::thumbs:!!!
Men kanske du skulle ha något bakom karet eller är det kanske meningen man ska kunna se in från alla håll:D:D???

Vet inte riktigt…
Har ett tvättställ där nu :stuck_out_tongue:
Blir nog att klippa sopsäck :evilgrin:

jag skulle vilja lära mig japanska. Så jag kan fynda räkor billigt i asien. hehe. Jag har en kusin som är 10 år. Hon har bott i Kina i 3 år nu och hon pratar flytande Mandarin. De är nu du ska passa på att lära dig när du har den rätta inlärnings åldern .

Det blir varmare!

Snart kan jag beställa mina söwtnosar :rolleyes:

http://www.1a-wirbellose.de/garnelen_zwerggarnelen_bilder/blaue_mexicogarnelen/mexicogarnele_blau_rb_thumb.jpg

Bara inte pappa gör en räkmacka :stuck_out_tongue:

Ja det hade ju varit för jäkligt om pappa hittade på något sådant:lol:!!
Du Dodat, du har ju en udda bakgrund som ingen annan har med tvättstället;)!!

Ja, hehe ^^

Får väl sno en sopsäck och klistra på :evilgrin:

Mmmm, eller så köper du en liten bit akvarieplansch, finns ju snygga med stenar på bara eller en helsvart:D!!

Usch för akvariebakgrunder med bilder på :lol:

Annars har EbiShop svart bakgrund :slight_smile:

Dålig bild, den såg bra ut i kameran xD

Just wanted to let you know that your fish will get eaten :slight_smile: My 5 Macrobrachium assamense killed off a swam of 4 cm big Neon Tetras within 3 weeks. They also eat all snäckor in the aquarium. Everything that is under 5 cm gets eaten. They are very intelligent; they see me when I come to the aquarium and come all to the front and wait for their food. I have 3 males and 2 females it seems (although the females are bigger than the males ?). And soon I will have babies too :slight_smile:

Jag vet det, fiskarna ska ut när räkorna kommer :slight_smile:
Kul att don tar snäckor också! :smiley:
Någon här skrev att man bara kunde ha 1 hane i karet, är det för att det är så litet?

Roligt med räklingar! :smiley:

Den med stenar ser ut som berg och den är faktiskt riktigt naturtrogen, det är till och med så fiskarna tar fel:lol::lol:!!

Mount shrimperest :smiley:

Japp, så hette den nog ja:lol:!!

jag har köpt solfilm på biltema…en hel rulle för 49:- helsvart…
Funkar klockers som bakgrund…

Bättre bild :slight_smile:

Nu har jag 12 boraras, och 3 ganska nyinköpta Iriatherina Werneri :smiley:

Här är min lilla uppdaterade belysning :stuck_out_tongue:
Studiolampa från Kjell, och 2 vanliga lågenergilampor, (motsvarande 40 watt i vanliga lampor, men det är lågenergi :P)

Akvariumet var på 71 liter!

Så lite större än jag trodde :stuck_out_tongue:

Nu har jag en massa alger i karet >.<

Går det bort att sig själv efter ett tag, eller kanske ska jag släcka kjell-lampan och bara ha glödlampsrampet på ett tag? :slight_smile:

Mer snabb växande växter det är det enda som hjälper, fick alger direkt i mitt nano när jag rensade ut för mycket.