50 liters (?) med Macrobrachium dayanum

Har tagit in en sten :slight_smile:
Vet någon vad det är för någon och om man kan ha den i akvariumet?
Den är lite röd, vet inte vad det är :confused:

Ser ut som en sandsten men säker är jag inte, känns ytan skrovlig som sandpapper ungefär?

Lite likt sandpapper, men inte precis så att man kan slipa trä med den :wink:

Här är länken :slight_smile:

http://www.1a-wirbellose.de/garnelen-grossarmgarnelen/macrobrachium-dayanum.html

Ingen som vet något om stenen? :slight_smile:

Jag är 99,9% säker på att det är en sandsten och du kan stoppa ner den i karet:D!!
Dom är häftiga, jag har också funderat på dem faktiskt:D:D!!!

Okej, har stoppat ner nu :slight_smile:

Ska gå och ta ett foto nu och lägga upp :slight_smile:

Börjar se bättre ut nu, men du kan nog ha lite mera stenar och någon högre växt i karet:D!!

Vet :wink:

Ska lägga roten på ett annat ställe, nu tyngs den ner av stenen.

Ska ut på stenjakt imorgon i skogen :slight_smile:

Funderar på att köpa vattenspikblad och ha längst bak :slight_smile:

//youtu.be/gWIIYiQiriY

Ljudet blev konstigt på slutet o.O

Men sa typ att fiskarna hade dåliga färger för att jag precis gjort om i karet :stuck_out_tongue:

Det kommer nog bli jäkligt snyggt :thumbs:

Hoppas det, tack :slight_smile:

Hur många räkor ska jag köpa in och börja med? :slight_smile:

Är dom rosa i grundfärgen eller mer åt koppar när dom får vara i fred? Mina är hela tiden rosa så därför undrar jag, har ingen bild på dem än för baterierna var slut i kameran och ligger på laddning:D!
Jag tror mina är den på första bilden:D!!

Boraras petchnoi

Boraras maculatus

Mina är som din nedersta bild, dom flesta iaf :stuck_out_tongue:

Runt 6 st borde räcka för att du ska få ett par. Resten får du ha i ett annat kar eller sälja när du ser att du har fått ett par, eller harem men som sagt en hanne inge mer i 50l.

Okej…

Trodde inte dom var så aggressiva o.O
Lite tråkigt att bara ha 2 räkor i ett kar…

Låter kanske lite men de blir ju 7 cm tydligen om jag läste rätt i länken, en ganska storvuxen räka:D!!

Mina Boraras är inte fullvuxna än, men de ser fortfarande ut som den på den övre bilden, ljusrosa, får se om de mörknar när de blir större eller om dom ser lika rosa ut då:D!!

Ja, dom blir rätt stora :stuck_out_tongue:

Om jag inte får dom sålda då?

Räcker det inte att bara beställa 2 räkor då?

Om du beställer 2 räkor är det inte säkert att du får en hanne och en hona så du måste nog beställa fler räkor Dodat, men du kan ju spara flera honor till en hane och om du beställer en 5-6 st så är det säkert fler än 1 hona:D!!