47L räkkar

Ska ta och starta upp mitt lilla 47L kar och flytta över min körsbärsräkor dit så de får bo själv istället för att tränga med mina CR/CB räkor. Då tre bär på rom och om alla de lyckas få fart på räklingarna så kommer de ju snart ta över mitt större kar där jag hade tänk odla lite CR/CB så de får flytta istället =)

Kommer köra med ljus blästersand och en LED list, antingen får mitt elaqua 300L/h innerfilter följa med dit från 110L karet eller så kommer ett Ytterfilter CY-20 få jobba där istället.

Sedan så är det väl de “vanliga” någon mangrove rot, lite löv och sånt, lite mossa/växter osv.

Nu ska jag ta och dokumentera lite och tvätta sand =)

Låter intressant detta, bilder tack :smiley: :smiley: :smiley: !!!

låter som ett roligt projekt, se till att ta bilder och va duktig och skriva ned allt så vi som inte har några projekt just nu kan njuta med =)

LED listen verkar lysa upp bra i karet iaf, se hur det blir när man stoppar i lite mossa/växter och annan inredning. Se om man flyttar lite mossa från stora karet eller om man köper helt nytt så det får ta lite längre tid. Men skulle vilja ha det igång innan de släpper romen iaf :mrgreen:

hittills så ser det ju ut som ett behagligt ljus iallafall =)
Tror det kan bli bra

Var köpte du den ljusa sanden ?
Tänkte ha kanske till mina kk
Jag har också beställd led till mina akvarier,
det bra man tänker på miljö och sin egen plånbok :smiley:

Ska bli intressant hur både ledbelysningen ser ut och fungerar. Miljövänligt är det :slight_smile:

sanden är köpt på jula, deras vanliga blästersand. Hoppas inte det är nå farligt i den, har iofs kört både fisk och ödlor på den sanden förut och gått bra.

Ja änsålänge ser LED ljuset rätt ok ut faktiskt, ska bli spännande att se hur det ser ut när man får i lite inredning med.

Det blir intressant att få se hur det blir när det är klart, även om det är intreessant även nu :smiley: :smiley: !!!

Bläster sand ska funka, jag använde biltemas förut, men den var lite mörkare.

Jag använder mig av julas i alla mina kar och det funkar super bra :slight_smile:

Om du tycker ljuset blev för mesigt kan du ju bara använda dig av flera lister som sitter brevid varandra och sammankoppla alla :slight_smile:

Ska ta hem några LED lister till och testa att byta ut i det större räkkaret och eventuellt i malawi karet med, men det är ju lites törre och djupare så för se hur det går idom karen =)
Får mitt yterfilter iaf idag så förhoppningsvis händer det lite i helgen, ska köpa lite mossa och någon rot idag.

Riktigt bra, fördelen med vit sand är att man inte behöver så mycket ljus för att det ändå blir bra :slight_smile: