Tillägg till mitt inlägg ovan: Jag har en rot som är gigantisk i det lilla karet - kanske sänker den även GH:t?
Nu har jag äntligen sett några av humlorna :mrgreen: Jag satte på luftpumpen med syrestenen även under dagen, på em. Kanske var det det som lockade fram dem?
Jag ska ha en liten pump för cirkulation under dagtid och syrestenen under natten. Får prova med det och se hur de trivs.
Snart får jag ett större akvarium - runt 45 liter. Haninge akvarieförening ska limma det åt mig - för 2 kronor litern :mrgreen: En service till medlemmar - verkligen schysst ![]()
Berätta mer…Kanske dags för dubbla medlemsskap ;).
Är det en “pysselkväll” där man får va me? Typ Workshopsaktigt eller lämnar man in glas och ritning? Eller ???
Låter jättespännande!..Studiebesök kanske…
Det är så här att jag har aldrig varit på ett möte eller träff :oops: Detta pga hälsoskäl o att jag saknar bil. Jag ska få samåka med ordföranden men ännu har det inte passat. Men det jag vet är att de träffas varje tisdag i klubblokalen där de har akvarier som de säljer billigt eller gör om om jag har fattat det rätt, de umgås o pysslar. Första onsdagen i varje månad är det medlemsmöte i en annan lokal, då är det föredrag och andra aktiviteter
Jag blev väldigt förvånad när de erbjöd sig att limma ett akvarium när jag frågade om de hade något lämpligt till salu. Jag vet inte om det är en service de har till alla medlemmar - jag har skänkt några ancistrus till dem, men jag fattade det som att de sa: vi brukar ta 2 kronor litern :mrgreen:
Kolla in deras hemsida: http://www.haningeakvarieforening.se
Låter som en hjätte trevlig klubb. Grattis. Hoppas du kan va med nån gång. Verkar va kul:thumbs:
Tack
Ja, det hoppas jag också. Hemtransport av akvariet ordnar de också :thumbs: