2 Gammla fiskeskutor

Kolla vad det finns i Fiskebäcks Hamn är dom inte vackra dessa 2 gammla skutor :smiley:
Jag ser dem varje onsdag när jag och en av mina brukare fikar på ett mycket trevligt kaffé där. Har tagit en rad foton av dessa 2 gammla klenoder men det senaste är detta från i onsdags. Jag kan inte se mej mätt på dessa 2 särskilt den yttersta för trotts att hon är rostig så finns det en viss skönhet hos henne :smiley: :smiley: :smiley: !!![attachment=0:1arqom5m]De gammla fiskeskutorna.jpg[/attachment:1arqom5m]

Tilläggas ska att detta kaffé har stans abbsolut godaste räkmackor, det är väl värt ett besök :smiley: :smiley: :smiley: !!!

Skön bild, diggar rosten på vänstra båten.

Härlig bild!

Då får man åka till fiskebäck nu i veckan och testa räkmackan :thumbs:

Snyggt! :smiley:

Vad kul att du också diggar rosten på den båten, jag får målarklåda av den i händerna, men jag ska nog fixa ett foto att rama in och hänga på väggen :smiley: :smiley: !!!

Jag tror inte du blir besviken om du åker dit och käkar en räkmacka med havutsikt :smiley: !!!

Ja den har ju visst renoveringsbehov…:wink:
Fin bild!:thumbs:

är det dethär stället du menar?
http://www.goteborg.se/wps/portal/ServiceGuide?sgid=2768&sgtitle=Fiskebäcks%20Museum%20och%20Café%20-%20Serviceguiden&servicetyp=Daglig%20verksamhet&plats=Frölunda-Högsbo

får tyskar på besök över jul, kan det vara ett schysst ställe för en dejt medräkmacka och vinterpromenad tro?

Visste inte att det redan var vinter i Götet.Fin bild.

Nä det var förra vintern jag tog bilden och i våras så åkte dessa gamla fina fiskebåtar till skroten tyvärr:(:(!!!

Har du hittat några “nya” gamla skutor igen?
Eller är hela stan upprensad???:scratch:

Häftiga :stuck_out_tongue:

Men räkmacka :woah:

Frank: Jag ska kolla när jag börjar jobba igen om jag kan hitta fler, älskar dessa gamla fiskeskutor det är något speciellt med dem:D:D!!!

Dodat: Dom räkmackorna går inte av för hackor, godare har jag aldrig ätit faktiskt:D:D!!!

Räkor är mums…Det kanske är därför jag vill ha dvärgräkor(tysk benämning)…det blir för likt annars:roll: